2013-as versenyek:

03.16. Eger - II. Meet @ Greet
03.23. Budapest - AMTS - Pio humma
04.13. VI. Balatonfüredi Tuning Találkozó
04.13. III. Nagyatádi Autós Találkozó
04.19. Wigner Jenő középiskola, Diáknapok
04.20. Szeged - V. Raceland Kupa
05.01. V. Szarvasi Tuningmajális
05.11. 1. Autós Jam és Grillparty DB Race
05.25. Tamási DB Race
06.01. Tát - II. K.E.M.
06.08. Miskolc, Media Mark - BFB
07.06. IV. Szolnoki Tuning Találkozó
07.13. Sárbogárd DB Race
08.09. 10. RTH Hajdúnánás -BFB?
08.16.-17. III. Dögei Autós találkozó - BFB?
09.14.-15. Eger Drift Belváros

RE Audio XXX12D2

2011.05.18. 13:47 | dBlog | Szólj hozzá!

Eric Holdaway tesztelőnk szerint a RE audio hatalmas fejlődésen esett át az évek folyamán. Ez alatt az idő alatt az XXX szemlélete mit sem változott, de miért is tette volna, hiszen már akkoriban is azt állította Eric, hogy szinte tökéletes basszus reprodukcióra képes. És nem is az a kérdés, hogy szeretnél e a tökéletesség határain játszani, hanem hogy el tudod e viselni a súlyát na és persze az árát.

Az irodám ajtaja előtt egy hatalmas doboz virított. A szállítócímkén az állt, hogy a RE audio küldte és a súlya 78 font (35kg). HETVENNYOLC font!!! Ledöbbentem! Ember, ezek hány nyomót küldtek nekem? A doboz duplafalú kartonból volt, megerősített sarkakkal, fogantyúval, és egy RE Audio XXX12D2-t rejtett hatalmas gyomrában. A sugárzó 72 fontot nyom, és meglepően magas. Ez volt az első szub tesztjeim során, melynek mélysége (14”) nagyobb, mint az átmérője (13”).

Sokunkban felmerülhet a kérdés: „mi a fene az a RE Audio?” A cég eredeti neve FRC volt és egy garázsban indították tevékenységüket Scott Atwell vezetésével, 1997-ben. A következő évek során az FRC megnőtt és a kis garázsból a közeli nagyobb létesítménybe költözött. A következő lépést Las Vegas hozta, ahol a cég innovatív gondolkozása és tervei felkeltették az emberek figyelmét. Az FRC 2002-ben lett RE Audio, amikor új partnerekkel és szállítókkal gyarapodtak. 2007 elején Atwell elhagyta a céget, munkáját Mark Chao és David Moore vette át. A név azóta csak növekedett, és bizonyára sokkal kevesebb audiórajongó teszi fel a fent említett kérdést, mint pár évvel ezelőtt.

 

Felépítés:

Tesztünk főszereplője az XXX12D2, mely a RE Audio élvonalbeli technikájának a csúcsát képviseli. Ez a szub különleges részletekkel és megjelenéssel van megfűszerezve. Legelőször a kosáron akad meg az ember szeme. Ez egy extrém magas alumínium darab, mely porszórt fekete színben pompázik. Vázát a nyolc „láb” alkotja, melyek egy igen jól szellőző, nyílt egységet alkotnak.

A motor szintén bizalomgerjesztő, és az átlagostól nagyban eltérő konstrukció. Az ilyen szintű mélytányéroknál általában több, egymásra helyezett mágnest használnak, ennél viszont négy darab „piteszelet” formájú, 1,3” vastag mágnest alkalmaztak. Az átmérő 11.5”, ha egy picit is nagyobb lenne, gondot okozna a beszerelése. A mágnesek közötti rések segítik a hatalmas tekercs hűtését. A mágneses erő növelésére egy érdekes formájú acéllemezt állítottak csatasorba. A tányér széle hozzávetőleg 15mm-re van keskenyítve, míg a közepe 65mm magas. Hat darab félkör alakú rovátka található a tetején, melyek szintén a hűtést hivatottak növelni. Az alsó pólusvasat szintén úgy alakították ki, hogy a légrésben növelje a mágneses teret, viszont a megszokottól eltérően ezen nincs szellőző, a helyén egy RE Audio logó díszeleg.

A membrán mozgatásáért a 3”-os, négy rétegű alumínium lengőtekercs felelős, ez az egyik kulcsa a hatalmas terhelhetőségnek és ez teszi lehetővé az extrém kitéréseket. A mozgó részek központosításáról két nagyméretű pille gondoskodik, melyek egymással szemben helyezkednek el a pillehézagoló alján, illetve tetején. Ez a távtartó egy alumínium gyűrű, mely a kosárhoz van rögzítve, ezen találhatók a csatlakozók is, melyek 5mm2-es kábelek fogadására alkalmasak.

A hangszóró perem 1,5”-os NBR gumi. Igen, kissé túlméretezett és ezáltal kisebb a hasznos membránfelület, de mivel maga a kosár is nagyobb picit az átlagtól, ezért nem sokat számít. A membrán kettős szerkezetű, a hátulja kompozit papír, míg az eleje polymica anyagból készült, közepén pedig az XXX logó látható.

Az 54mm Xmax érték és a 2000W terhelhetőség elég impozáns adat, de az igazság majd a hallgatás során derül ki.

Beépítés:

A használati utasításban két ajánlott ládatérfogat található: egy 24literes kompakt láda és egy 31literes optimális láda. Nagyon meglepődtem ezen, hiszen a szub méreteihez képest ezek igen kicsi ládák. Szokásomhoz híven fel is hívtam a gyártót és megkérdeztem, hogy mi a legideálisabb méret a hangszórónak SQ felhasználásra. Kérdésemre Larry Ratcliff válaszolt a RE Audiotól. Ettől lehidaltam, hiszen a méret, amit mondott, a gyári ajánlásnál csaknem háromszor nagyobb, pontosan 80 liter.

A szub meghajtását egy Zapco C2K9.0-re bíztuk. A dupla 2Ohm-os tekercset párhuzamosan kötöttük, tehát 1Ohmon hajszoltuk az erősítőt, mely így 2000W leadására képes. A beépített hangváltót és szűrőt áthidaltuk, ezeket a feladatokat az Alpine PXA-H701 processzor végezte el.

Hallgatás:

Jazz
Diana Krall - "All or Nothing at All"

Hallgatva a XXX12D2-t olyan érzésem volt, mintha kettős személyisége lenne, tisztára mint Dr. Jekyll és Mr. Hyde. Míg Dr. Jekyll a pontos zenei reprodukciót, a kiegyensúlyozott tiszta hangzást kedveli, addig Mr. Hyde ütni akar és félelmet kelteni. Diana Krallal kezdtem a meghallgatást és meglepően jól teljesített az XXX a teljes hangtartományban, a nagyon mély hangokat is rendkívül kontrolláltan, tisztán adta elő. A lineáris hangátvitelben sem tapasztaltam problémát, semmi tolakodó, zavaró részlet. A basszus nem rázta szét az autót, a ruháimat sem tépte le, viszont a gyorsasága, hangszíne és kontrolláltsága lenyűgözött. Amikor kicsomagoltam, teljesen másra számítottam.

Pontok: 8.5/10

 

Rock
Switchfoot - "This Is Your Life"

Bedobtam a Switchfoot-tól ezt az 5.1 Dolby Digital mixet és BUMM! A Diana Krall féle finomkodásnak nyoma veszett. A szám hangos basszussal kezdődik, az XXX szinte kiszippantotta a levegőt a tüdőmből. Gondoltam magamban- ez ugyan az a nyomó, amit előbb hallgattam? Előbújt Mr. Hyde és szétrúgta a seggem. Vibrált körülöttem a levegő és mégis olyan tiszta és erőteljes volt, mint Rocky Balboa ütései. Nem csak mély volt, de hangos is.

Pontok: 9/10

R&B
Usher – Confessions

Gondoltam ez biztos valami 5.1-es trükknek tudható be, úgyhogy Usher kétcsatornás lemezével folytattam. Az akusztikus intró nagyon hasonlított a Dr. Jekyll stílusú Diana Krall előadására, aztán beindult és IGEEEEN!! Mr. Hyde megrángatta az ajtózsanérokat. Úgy tűnik az XXX-nek mindenféle zenei stílus fekszik.

Pontok: 8.5/10

Classical
Schubert - "Symphony No.9"

Minden áron szerettem volna megtalálni a gyenge pontját, úgyhogy jöhetett a Telarc 20bites lemeze. Dr. Jekyll visszatért! A bőgők határozottak és megfelelően hangosak voltak. Hogy lehet az, hogy ez a nyomó a levegőt is kipréseli belőlem, közben mégis simán és természetesen muzsikál? A rendszer beállításán nem változtattam mindvégig semmit, csak a lemezeket cseréltem. A színpadképbe is tökéletesen illeszkedett. Mindent elölről hallottam, nem pedig hátulról, ahol az XXX szólt valójában.

Pontok: 8/10

Pop
Steely Dan - Everything Must Go

Végezetül Steely Dan DTS 5.1-es lemezét kaptam fülvégre. A basszusgitár részletes, telt, gazdag, csodálatos volt a hangja. Összességében a hangminőség indokolja ezt a magas pontszámot, amit adtam neki.

Pontok: 9/10 

Összegzés:

Pontosan azt kaptam, amit egy igazán jó mélysugárzótól elvártam. Feszes volt, tiszta és gyors. A hátulütője a szubnak a méretén és súlyán kívül az ára. Minden zenei műfajban nagyszerűen teljesít, legyen az jazz, klasszikus vagy egyéb akusztikus zene és a keményebb mélyekkel megáldott R&B, rap. Sajnos az ára miatt sokan nem fognak részesülni ebben az élményben, de bízom benne, hogy később az alacsonyabb kategóriákban is megjelenik ez a technológia.

 

 

 

Elérhető pontszám

Elért pontszám

 

 

 

 

Összesített hangminőség:

 

50

47

Tonális egyensúly:

 

10

9

Alacsony frekvenciás hangátvitel:

 

10

9

Minőség alacsony hangerőn:

 

10

9

Minőség magas hangerőn:

 

10

9

Illeszthetőség:

 

10

8

 

 

 

 

Összesen:

 

100

91

 

Címkék: teszt audio 12 30 re sub szub engineering spl autóhifi woofer resonant

A bejegyzés trackback címe:

https://dblog.blog.hu/api/trackback/id/tr232913761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása